We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Varmuuskopioinnin hallinnointi

mrl586
04-09-2010, 07:51 AM
Ubuntun curlftpfs-paketti (0.9.2*) ei toimi 64-bittisissä järjestelmissä. Tämän ongelman saa korjattua lataamalla vastaavan paketin Debianin puolelta. Sidin paketti näyttää toimivan ongelmitta Lucidissa.

mrl586
04-06-2010, 08:13 PM
Dd-komennolla: http://linux.fi/wiki/Dd

pekkis
04-06-2010, 07:19 PM
clonezilla

http://clonezilla.org/

Owdy
04-06-2010, 07:02 PM
Milläs pystyis tekemään Debianilla levykuvan? Meinaan jos kovalevy kosahtaa, semmoselta serverin palautus olis helpompaa.

Owdy
03-12-2010, 09:21 PM
Quote Originally Posted by pekkis
Perfect!

pekkis
02-18-2010, 09:44 AM
curlftpfs

http://www.debiantutorials.net/autom...tpfs/#more-135

mrl586
01-22-2010, 03:32 AM
Quote Originally Posted by Owdy
Ahaa, ok. Tuossa emailissa joka tulee kun ton palvelun avaa niin lukee "Yhteys FTP-palvelimeen on mahdollista vain sinun palvelimeltasi." Sen vuoksi en ole FTP yhteyttä omalta koneelta edes kokeillut.
FTP-palvelimen voi mountata curlftpfs:llä palvelimen tiedostojärjestelmään. Tämän jälkeen voit käyttää tuota ftp-hakemistoa palvelimella sijaitsevan paikallisen hakemiston tavoin.

Ape
01-16-2010, 10:11 PM
Yhteys FTP-palvelimeen on mahdollista vain sinun palvelimeltasi.
Tee SSH-tunneli palvelimesi ja kotikoneesi välille ja voit yhdistää myös oman koneesi FTP-softalla (tai nettiselaimella).

EDIT: Tuo on ehkä vain hyvä, että backup-palvelimeen pääsee vain palvelimen kautta. Näin sen tehoja ei voi esimerkiksi käyttää julkisena tiedostopalvelimena.

Owdy
01-15-2010, 03:14 PM
Quote Originally Posted by Henkka
Selaimella voit mennä ftp:// käyttäen varmuuskopioitasi katsomaan sekä lataamaan.
Testattu ja varmistettu että ei voi.

Hei,

Olet valinnut FTP-varmuuskopioinnin Hallinnan kautta. Palvelu on nyt aktiivinen. Tässä yhteystiedot:

Tunnus:
Salasana:
FTP-palvelin:

Sinulla on käytössäsi 100 GB kovalevytilaa. Yhteys FTP-palvelimeen on mahdollista vain sinun palvelimeltasi.

Ystävällisin terveisin
OVH - Asiakaspalvelu

Palvelemme arkisin klo 9 - 17

Owdy
01-15-2010, 01:17 PM
Ahaa, ok. Tuossa emailissa joka tulee kun ton palvelun avaa niin lukee "Yhteys FTP-palvelimeen on mahdollista vain sinun palvelimeltasi." Sen vuoksi en ole FTP yhteyttä omalta koneelta edes kokeillut.

Henkka
01-15-2010, 01:10 PM
Selaimella voit mennä ftp:// käyttäen varmuuskopioitasi katsomaan sekä lataamaan.

Owdy
01-15-2010, 12:54 PM
Quote Originally Posted by Lauri
Sinun pitäisi nähdä siellä oma FTP-palvelimesi sekä salasanan resetoimis-painike. Haluaisitko nähdä siinä varmuuskopiointi-palvelimen sisällön?
Loistava idea! Ja olisi kiva jos niitä voisi ladata sieltä omalle koneelle.

Lauri
01-15-2010, 12:29 PM
Tästä juuri on kyse, olen aktivoinut sen mutta siellä ei voi tehdä mitään.
Sinun pitäisi nähdä siellä oma FTP-palvelimesi sekä salasanan resetoimis-painike. Haluaisitko nähdä siinä varmuuskopiointi-palvelimen sisällön? Jos sinulla on ideoita Hallinnan parantamiseksi, otamme ne mielellämme vastaan ja lähetämme eteenpäin kehitys-tiimillemme.

Owdy
01-15-2010, 12:01 PM
Quote Originally Posted by Lauri
Ilmainen FTP-varmuuskopiointi pitää ensin aktivoida Hallinnassa. Siellä näet myös kuinka paljon varmuuskopiointi-tilaa olet käyttänyt, ja voit resetoida salasanasi FTP-palvelimelle.
Tästä juuri on kyse, olen aktivoinut sen mutta siellä ei voi tehdä mitään.

Lauri
01-15-2010, 11:59 AM
Ilmainen FTP-varmuuskopiointi pitää ensin aktivoida Hallinnassa. Siellä näet myös kuinka paljon varmuuskopiointi-tilaa olet käyttänyt, ja voit resetoida salasanasi FTP-palvelimelle.

Owdy
01-15-2010, 09:11 AM
Ok, eli noita "ilmaisia" ts itse siirrettyjä backuppeja ei tonne palvelunhallintaan siis tulekkaan näkyviin? Tuo on sitten sinällään turha kohta siellä niille jotka eivät ole maksullista palvelua ottanut käyttöön.

Täytynee joku Rsync croni väsätä sitten.

Lauri
01-15-2010, 08:49 AM
Koti > Dedikoidut palvelimet > Palvelimet > Varmuuskopio

Mitens noi saadaan automatisoitua? palvelu on aktivoitu, mutta pitääkö mun laittaa joku croni debianiin tms?
Palvelimissa on vakiona FTP-varmuuskopiointi, eli sinulla on 100 GB säilytystilaa varmuuskopioillesi, jonne sinun tulee itse siirtää halutut tiedostot. Tarjoamme myös automatisoitua varmuuskopiointia lisäpalveluna:

http://www.ovh-hosting.fi/tavarat/backups.xml

Owdy
01-14-2010, 06:30 PM
Koti > Dedikoidut palvelimet > Palvelimet > Varmuuskopio

Mitens noi saadaan automatisoitua? palvelu on aktivoitu, mutta pitääkö mun laittaa joku croni debianiin tms?