We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Vinkkiä domainin yhdistämiseen palvelimeen

Kipe
01-18-2010, 10:16 PM
Quote Originally Posted by juppelo
Olen liittänyt sivutilaani 2 domainia, toisen haluaisin ohjaavan kansioon /moi/, miten muuten tämä onnistuu kuin (typerällä) url forwardilla, toimisiko tämäkin taasen BIND DNS kohdan kautta?
Tämä onnistuu esimerkiksi Apachen virtualhosts -säädöillä.

Joose
01-18-2010, 09:31 PM
Miten lisään toisen domainin sBNC vhostiksi, OVH:n hallintapaneeli kun ei anna tehdä tuon "kääntötempun" kuin yhdelle domainille. Onnistuisiko tämä esim. webminin BIND DNS kohdan kautta?
Tarvitset tuota varten toisen IP-osoitteen jolle määrität vastaavasti oman reversen ja säädät sBNC:n tuntemaan tuon toisenkin IP:n. Tuohon voisi muuten käyttää Fail-Over IP:tä mutta sen käyttö IRC:n (irssi, irc-bot, bnc, jne) kanssa on kielletty joten joudut tilaamaan uuden IP:n. Hinnastot löytyvät OVH:n sivuilta.

juppelo
01-18-2010, 05:24 PM
Quote Originally Posted by Henkka
Ohjaa domainin nimipalvelimilta(jos et ole muuttanut, niin paikasta mistä ostit domainin) A-recordi palvelimesi IP-osoitteeseen, ja käy OVH:n paneelista tekemässä toisinpäin tämä, eli ohjaa palvelimen IP-osoite kyseiseen A-recordiin. A-recordi voi olla joko suoraan domaini, tai siitä subdomaini.

Esim. omadomain.com (domain) tai palvelin.omadomain.com(subdomain).

OVH:n paneelista pääset muutoksia tekemään reverseihin: Dedikoidut palvelimet -> Palvelut -> IPV4 Reverse.

Tämän jälkeen sBNC:stä valitset vhostiksi kyseisen A-recordin.
Kiitokset tästä vinkistä, nyt on domaini sBNC vhostina. Heti heräsi jo muutama lisäkysymys; Miten lisään toisen domainin sBNC vhostiksi, OVH:n hallintapaneeli kun ei anna tehdä tuon "kääntötempun" kuin yhdelle domainille. Onnistuisiko tämä esim. webminin BIND DNS kohdan kautta?

Olen liittänyt sivutilaani 2 domainia, toisen haluaisin ohjaavan kansioon /moi/, miten muuten tämä onnistuu kuin (typerällä) url forwardilla, toimisiko tämäkin taasen BIND DNS kohdan kautta?

Henkka
01-17-2010, 04:14 PM
Tällähetkellä dedikoidulla sBNC asennettuna ja toiminnassa, nyt kiinnostaisi saada oma, jo olemassa oleva domain-nimi liitettyä sBNC:n vhostiksi, miten onnistuisi? http://murobbs.plaza.fi/internet-ja-...irc-vhost.html tuollainen ohje löytyi, mutta ei sano minulle oikein mitään, palvelimelta löytyy myös webmin ja tuo BIND dns hallinta, mutta voiko joku vääntää rautalangasta että miten saisin tuon domainin liitettyä vhostiksi?
Ohjaa domainin nimipalvelimilta(jos et ole muuttanut, niin paikasta mistä ostit domainin) A-recordi palvelimesi IP-osoitteeseen, ja käy OVH:n paneelista tekemässä toisinpäin tämä, eli ohjaa palvelimen IP-osoite kyseiseen A-recordiin. A-recordi voi olla joko suoraan domaini, tai siitä subdomaini.

Esim. omadomain.com (domain) tai palvelin.omadomain.com(subdomain).

OVH:n paneelista pääset muutoksia tekemään reverseihin: Dedikoidut palvelimet -> Palvelut -> IPV4 Reverse.

Tämän jälkeen sBNC:stä valitset vhostiksi kyseisen A-recordin.

juppelo
01-17-2010, 04:10 PM
Tällähetkellä dedikoidulla sBNC asennettuna ja toiminnassa, nyt kiinnostaisi saada oma, jo olemassa oleva domain-nimi liitettyä sBNC:n vhostiksi, miten onnistuisi? http://murobbs.plaza.fi/internet-ja-...irc-vhost.html tuollainen ohje löytyi, mutta ei sano minulle oikein mitään, palvelimelta löytyy myös webmin ja tuo BIND dns hallinta, mutta voiko joku vääntää rautalangasta että miten saisin tuon domainin liitettyä vhostiksi?

juppelo
01-12-2010, 06:42 PM
Quote Originally Posted by Lauri
Oletko lisännyt verkkotunnuksesi Hallintaan? Voit tehdä sen osiossa Hallinnointi > Omat palvelut > Uusi verkkotunnus.
Kyllä. Domain alkoi toimimaan lisättyäni koneeni IP:n domainin A-tietueeksi. OVH:n / kimsun nimipalvelimet eivät toimineet, joten tällähetkellä käytössä palveluntarjoajan omat nimipalvelimet (namecheap)

Lauri
01-12-2010, 01:33 PM
Kiitokset vinkistä, tuota DNS-alueen aktivointia en kuitenkaan onnistunut löytämään mistään Domain näyttikin toimivan pelkällä palvelimen IP:n A-tietueeksi laittamisella, jos ovh:n nimipalvelimet laittoi niin ei suostunut enää toimimaan, taitaa johtua tuosta DNS-alueen aktivoimattomuudesta.

Palvelin on toiminut muuten täydellisesti ja asiakaspalvelu vastasi kysymykseeni alle 24h sisällä
Oletko lisännyt verkkotunnuksesi Hallintaan? Voit tehdä sen osiossa Hallinnointi > Omat palvelut > Uusi verkkotunnus.

juppelo
01-10-2010, 09:59 PM
Quote Originally Posted by Lauri
Sinun tarvitsee aktivoida DNS-alue verkkotunnuksellesi, voit käyttää meidän nimipalvelimia. Ja sitten A-tietueeksi virtuaalipalvelimesi IP-osoite.

Ilmoitatko toimivuudesta vielä? Oletko saanut virtuaalipalvelimen toimimaan muuten ok?
Kiitokset vinkistä, tuota DNS-alueen aktivointia en kuitenkaan onnistunut löytämään mistään Domain näyttikin toimivan pelkällä palvelimen IP:n A-tietueeksi laittamisella, jos ovh:n nimipalvelimet laittoi niin ei suostunut enää toimimaan, taitaa johtua tuosta DNS-alueen aktivoimattomuudesta.

Palvelin on toiminut muuten täydellisesti ja asiakaspalvelu vastasi kysymykseeni alle 24h sisällä

Lauri
01-07-2010, 03:34 PM
Olen nyt liittänyt domainin omaan virtuaaliserveriini ovh:n hallintapaneelissa. Minulle jäi kuitenkin hieman epäselväksi, mitä teen domainin hallinnassa, eli määritänkö sille nimipalvelimet, vai laitanko oman virtuaaliserverini ip:n domainin A-tietueeksi?
Sinun tarvitsee aktivoida DNS-alue verkkotunnuksellesi, voit käyttää meidän nimipalvelimia. Ja sitten A-tietueeksi virtuaalipalvelimesi IP-osoite.

Ilmoitatko toimivuudesta vielä? Oletko saanut virtuaalipalvelimen toimimaan muuten ok?

juppelo
01-06-2010, 04:01 PM
Olen nyt liittänyt domainin omaan virtuaaliserveriini ovh:n hallintapaneelissa. Minulle jäi kuitenkin hieman epäselväksi, mitä teen domainin hallinnassa, eli määritänkö sille nimipalvelimet, vai laitanko oman virtuaaliserverini ip:n domainin A-tietueeksi?

Gomorra
01-03-2010, 10:50 PM
Okei, itselläni lähti vihdoin toimimaan. Minun tarvitsi lisätä DNS Zone ja sinne tosiaan tuo jaa:n neuvoma A tietueen servun IP osoite. Tämän lisäksi piti muuttaa DNS servuihin samat, mitä DNS Zonessa on määritelty NS kohteiksi. Nämä oli aivan erit, mitä aiemmin tässä ketjussa mainitut ohjeet antoivat ymmärtää(tai sitten luin niitä jotenkin väärin). Toivottavasti tästä apua myös muille.

Gomorra
01-03-2010, 08:04 PM
Itsellä tuo DNS Alue on nyt harmaana. Loggasin tossa aiemmin uk -sivuilta kun edellistä viestiä kirjottelin, tällöin aluetta pystyi katsomaan. Täytyy vissiin luoda uus alue, kiitoksia vinkistä.

P.S. Kuinkas kauan meni, että DNS palvelimet päivittyivät?

jaa
01-03-2010, 02:11 PM
Tilasin OVH:n kautta domainin ja kunhan kaikki varmistusviestit oli tulleet muutin "Verkkotunnus" -> "Verkkotunnukset & DNS" -> "DNS alue" -sivulta sen rivin Kohdeosoitteen omaksi IP:kseni jonka "Tyyppi" oli A. Sitten vain odottelin että DNS palvelimet päivittyivät.

Gomorra
01-02-2010, 04:33 PM
Itsellä myös vastaavia ongelmia kuin sulla, ei suostu vastaamaan uusi domaini, jonka kimsufi hallinnan kautta tilasin. Olen noita ohjeita kanssa kovasti tutkiskellu ja tuntuis, että ainakin tuolla hallintapaneelin puolella kaikki tarvittavat säädöt on tehty automaattisesti, kun tuon domainin tilasin. BINDiä en kyllä ole asentanut / koskenut resolv.confiin. Ymmärtääkseni niihin ei edes tarvitse koskea, koska hallintapaneeli hoitaa säädöt? Jos viitsit, niin ilmoittele tänne, jos saat domainin pelittämään. Teen samoin itse.

P.S. Mulla ei muuten ole toi DNS Zone -linkki harmaana vaan pääsen sitä pällistelemään.

lebilebi
01-02-2010, 04:01 PM
Koitin noita ohjeita seurailla, mutta niissä käytetty OVHm ei suostu asentumaan Debian Lennyyn (/Webminiin).

Pienen googlettelun jälkeen löysin http://www.wallpaperama.com/forums/h...eps-t1706.html mutta ei pelitä vieläkään.

Pitääkö OVH:n hallinnasta säätää domainin GLUE-rekisteriä? DNS-alue -linkki on myös harmaana, kuuluuko näin olla?

Lauri
12-30-2009, 03:32 PM
Tekemällä oppii. Voit kysyä aina foorumillamme, jos BIND:n kanssa tulee ongelmia.

mrl586
12-30-2009, 09:11 AM
Quote Originally Posted by Joose
Alkuperäisessä viestissä kyllä sanottiin että domain on tilatty OVH:n kautta, tuo ohje ei oikein auta tässä tapauksessa.
Tuota NameCheapin palvelua voi käyttää, vaikka domain olisikin tilattu jostain vinkuintiasta. Itse käytän tuota palvelua mm. yhden tk-domainin kanssa.

PS. Noissa OVH:n ohjeissa konffataan bind9:iä. Tuohon ohjelmaan ei kannata koskea, ellei tiedä mitä tekee.

OVH-taikuri
12-30-2009, 08:54 AM
Suosittelen tutustumaan OVH:n ohjeisiin täällä:

http://ohjeet.ovh-hosting.fi/InstallWebsiteOnDedicated
http://ohjeet.ovh-hosting.fi/SubDoma...allOnDedicated
http://ohjeet.ovh-hosting.fi/ManageDomainOnDedicated

Yleisesti noista ohjeista pitäisi löytyä apuja kaikkeen perussäätöön. Jos jotain puuttuu voi siitä myös ilmoittaa. Lisäilläään sitten tarpeen mukaan uusia.

Joose
12-30-2009, 04:48 AM
Quote Originally Posted by mrl586
Surffaa DNS-palveluntarjoajan sivuille (esim. NameCheap.comin FreeDNS) ja lisää palvelimesi ip-numero A-tietueena. Tämän jälkeen voit ottaa yhteyttä palvelimeesi osoitteella www.example.com
Alkuperäisessä viestissä kyllä sanottiin että domain on tilatty OVH:n kautta, tuo ohje ei oikein auta tässä tapauksessa.

mrl586
12-29-2009, 11:09 PM
Quote Originally Posted by lebilebi
Tilailin ennen joulua OVH:n kautta domainin mutta en vieläkään ole saanut sitä toimimaan palvelimen kanssa. Paljon on säädetty ja monenlaista kokeiltu. Suoraan ip:llä toimii, mutta domainilla ei löydy.

Kultaisia vinkkejä tai neuvoja ?
Surffaa DNS-palveluntarjoajan sivuille (esim. NameCheap.comin FreeDNS) ja lisää palvelimesi ip-numero A-tietueena. Tämän jälkeen voit ottaa yhteyttä palvelimeesi osoitteella www.example.com

lebilebi
12-29-2009, 10:58 PM
Tilailin ennen joulua OVH:n kautta domainin mutta en vieläkään ole saanut sitä toimimaan palvelimen kanssa. Paljon on säädetty ja monenlaista kokeiltu. Suoraan ip:llä toimii, mutta domainilla ei löydy.

Kultaisia vinkkejä tai neuvoja ?