We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

kimsufi, mitä tehdä kun ei ole vakio ip osoitetta ?

defleppard
12-12-2011, 11:19 AM
Olen nyt laittanut /etc/rc.local tiedostoon, 'sudo iptables -F INPUT', onko tämä oikein, jotta voin sitten koneen reboottaamalla aina aloittaa ilman firewallia.

Ja sitten manuaalisesti ajaa tämän minun iptables skriptin, jotta iptables on taas oikein säädettynä.

defleppard
12-11-2011, 08:43 PM
Minä säädin iptables avulla tuon ohjeen mikä ovh-ohjeissa oli, ja nyt kun minulla on tämä vaihtuva ip osoite kotikoneessani,
niin, kun tämä sonerani liittymän ip sitten vaihtuu, niin, riittääkö että palautan linux-rescue tilan kautta 'sudo iptables -F INPUT' käskyllä iptables resetoituun tilaan ?

Olen vähän aloittelija linuxin kanssa, menikö tämä nyt liian vaikeasti ?

defleppard
12-09-2011, 06:45 PM
Quote Originally Posted by mrl586
Ohjeita ei kannata noudattaa sokeasti, vaan ensiksi tulee miettiä, mitä mikäkin rivi tarkoittaa. Ohjeita tulee soveltaa omaan tilanteeseen, eikä kopioida niitä sellaisenaan. Varsinkin aloittelijoiden kannattaa käyttää ufw:tä (paketti ufw) iptablesin sijaan.
Kiva kun vastaat, onko gufw kera mahdollista säätää nuo ovh-ping portit ja muutkin asetukset mitä sitten täytyy soveltaa tuosta iptables skriptistä joka ovh-ohje sivulla on.

mrl586
12-09-2011, 05:07 PM
Ohjeita ei kannata noudattaa sokeasti, vaan ensiksi tulee miettiä, mitä mikäkin rivi tarkoittaa. Ohjeita tulee soveltaa omaan tilanteeseen, eikä kopioida niitä sellaisenaan. Varsinkin aloittelijoiden kannattaa käyttää ufw:tä (paketti ufw) iptablesin sijaan.

defleppard
12-09-2011, 02:03 PM
Quote Originally Posted by mrl586
netfilter-palomuuri sisältyy linuxin kerneliin. Sitä voi hallita edustasovelluksilla kuten iptables ja ufw.
Minä puhuin tuosta ohjeesta joka on tuolla ovh-ohje sivulla, siinä oli selkeästi kaikki tarvittava iptables palomuurin asentamiseen,
minulla ei kuitenkaan ole kiinteätä ip osoitetta kotona, jotenka en ihan jokaista kohtaa voi asentaa ?

Kuinka hallitsen netfilteriä iptablesilla tuon ovh-ohjeen neuvojen mukaisilla asetuksilla, kun kotona on vaihtuva ip ?

mrl586
12-09-2011, 12:50 AM
netfilter-palomuuri sisältyy linuxin kerneliin. Sitä voi hallita edustasovelluksilla kuten iptables ja ufw.

defleppard
12-08-2011, 04:14 PM
minusta tämä ohje mikä teillä on tuolla ohje sivulla firewall kohdassa on hieman huono,
kuinka voin säätää firewalin linux palvelimeen kun ei ole vakio ip osoitetta kotona, iptables kyseessä,
ja onko iptables aina valmiina asennettuna kun käyttää linuxia, ubuntua taikka debiania ?

Edit.
En ihan tarkkaan tunne vielä linuxia, liekö minulla sitten mahdollista säätää iptablesia alidomainien avulla ?