We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Moniverkkotunnus

ovh-anssi
09-20-2011, 04:50 PM
Meiltä ei tosiaan löydy palvelua, jolla kaikki hoituu itsestään. Sähköpostilaatikoihin tulee todennäköisesti lyhyt käyttökatko siirron yhteydessä. Huomaa, että sähköpostilaatikoiden sisältö ei siirry verkkotunnuksen siirron yhteydessä. Hallintapaneelistamme voitte tilata noita halvempia sähköpostilaatikoita, mutta suosittelisin kuitenkin luotettavampia Exchange-tilejä sähköpostiratkaisuksi.

sha
09-16-2011, 03:25 PM
Suuret kiitokset! Pitää vähän vielä tutkiskella asiaa. Minulle on tärkeintä säilyttää tuon toisen domainin kaksi sähköpostiosoitetta ja vaikuttaisi siltä, että niihin tulisi väistämättä jonkinlainen käyttökatko ainakin minun teknisellä osaamisellani . Linkki sähköpostipalveluihin antoi varsin kalliita sähköpostivaihtoehtoja... sain kuitenkin ovh:lta tiedon, että tähän toiseen domainiin saisi viiden laatikon lisäpalvelun varsin pienellä kertaveloituksella. Ymmärsinköhän oikein...?

Kiitos joka tapauksessa... katsotaan lähdenkö viemään asiaa eteenpäin ja kuinka solmuun verkkoasiani sitten saan... Ei taida ovh:lta löytyä mitään palvelua, jolla tuo siirto hoituisi ihan itsestään?

ovh-anssi
09-16-2011, 01:49 PM
Ensimmäiseksi sinun kannattaa luoda OVH:n webhotelliisi moniverkkotunnuksen tarvitsemat hakemistot. Luo hakemistot webhotellisi juureen, eikä www-hakemiston alle, mikäli haluat pitää sivut toisistaan eristettyinä. Tämän jälkeen siirrä verkkosivujen sisältö näihin uusiin hakemistoihin.

Siirrä verkkotunnukset OVH:lle seuraavien ohjeiden mukaan:
Fi-tunnukset
Muut tunnukset

Kun verkkotunnukset on siirretty OVH:lle, aseta verkkotunnusten DNS-alueen A-tietue osoittamaan klusteriin, jossa webhotellisi sijaitsee, eli samaan IP-osoitteeseen kuin pääverkkotunnuksesi. Esimerkiksi:

Aseta tämän jälkeen MultiDomainit hallintapaneelistasi osoittamaan luomiisi hakemistoihin. Esimerkiksi:

Sähköpostilaatikot liittyvät aina webhotelliin, tai niille on hankittu erillinen palvelu. Kun verkkotunnuksesi on OVH:lla, voit hankkia niihin erikseen sähköpostilaatikot. Huomaa varmuuskopioida sähköpostilaatikoidesi sisältö, sillä nekään eivät siirry järjestelmäämme.

sha
09-15-2011, 09:52 AM
Hei. Minulla on ovh:n verkkotunnus ja webhotelli. Minulla on myös toisella palveluntarjoajalla verkkotunnus ja webhotelli (kotisivuina vain pääsivu, joka linkittää muualle) sekä kaksi sähköpostiosoitetta. Turhaan maksan ylimääräisestä webhotellista (joka ei aina toimi kaikista parhaimmalla tavalla), kun nämä palvelut voisi moniverkkotunnuksin siirtää myös ovh-hostingin alle. Haluan siis säilyttää tämän toisen domainin sekä nämä kaksi sähköpostiosoitetta (ovh:lla vaatii lisäpalvelun, josta olen valmis maksamaan). Ilmeisesti tämä kuitenkin vaatisi jonkin verran teknistä säätämistä, johon omat taidot eivät taida oikein riittää. Pystyisikö kukaan tekemään tästä siirrosta selkeät palikkaohjeet? Miten siirto kannattaa aloittaa, jotta tulee mahdollisimman vähän katkoksia sähköpostien toimintaan? Vai meneeköhän siirto liian hankalaksi...