We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Nimipalvelimet

Owdy
12-21-2009, 08:48 PM
Ehkä pidän ne Jokerilla kumminkin, tässä yksi hyvä syy

Joker.com under DDoS Protection

As an additional reaction to DDoS attacks on Joker.com nameservers in March, we are proud to announce that our nameservers now run behind a DDoS protection shield, provided by GigeNet.
Since these DDoS attacks seem to become rather 'popular' lately, we decided to invest into our customer's security and services availability.
Now registering domains with Joker.com and using our nameservers is safer than ever.

Lauri
12-21-2009, 10:07 AM
Quote Originally Posted by Owdy
Jos olen liittänyt itse hallinnoimani domainit dedikoidullleni, mitä laitetaan nimipalvelimiksi esim Joker.comiin? Nämäkö?

ksTUNNUS.kimsufi.com
ns.kimsufi.com
Kyllä, mutta se toimii vain, jos sinulla on esim. BIND pyörimässä.

Henkka
12-20-2009, 12:45 AM
Heh, mä en ole koskemassa siihen, mutta jotta voisin vaihtaa Joker.comin nimipalvelimet serverin/palveluntarjoajan omiin, minun täytyy antaa Joker.comiin näiden osoitteet. Niitä siis kysyn. Antaa olla, mennään Jokerin nimipalvelimilla...
Jokerin nimipalvelimet ovat varmasti aivan hyvät, vai onko sinulla jotain erikoista syytä omille nimipalvelimille?

Owdy
12-20-2009, 12:30 AM
Heh, mä en ole koskemassa siihen, mutta jotta voisin vaihtaa Joker.comin nimipalvelimet serverin/palveluntarjoajan omiin, minun täytyy antaa Joker.comiin näiden osoitteet. Niitä siis kysyn. Antaa olla, mennään Jokerin nimipalvelimilla...

mrl586
12-20-2009, 12:28 AM
Mulla on Virtualmin asennettu, siinä on mukana BIND DNS Server
Niin, tuolla pystyy muokkaamaan omalla palvelimella olevia DNS-tietueita, mutta niihin ei kannata koskea, ellei osaa.

Owdy
12-20-2009, 12:26 AM
Ja Joker comin nimipalvelimet siis toimii toki ihan ok, eli sivut saa kyllä näinkin pystyyn.

Owdy
12-20-2009, 12:23 AM
Mulla on Virtualmin asennettu, siinä on mukana BIND DNS Server

Henkka
12-20-2009, 12:10 AM
ns11.ovh.net, jos haluat DNS-palvelimen toimimaan palvelimellesi, sinun täytyy asentaa mrl586:n mainitsema BIND9. Suosittelisin itsekin käyttämään esimerkiksi NC:n FreeDNS:ää taikka Zoneedittiä.

Owdy
12-20-2009, 12:05 AM
Hallintapaneelista siis löytyy kohta Hallinnoi DNS:ä

Owdy
12-20-2009, 12:04 AM
Tää toimii kyllä ihan sitenkin että luon Joker.comiin A-recordit serverin IP:lle jne, mutta haluisin nyt vaan tietää mikä on oman servun nimipalvelimen osoite, Bindistä ei o hajuakaan. Hallintapaneeli tarjoaa tuota ns.kimsufi.com osiouitetta toissijaiseksi nimipalvelimeksi, mutta mikä on eka? Tätä ohjetta yritän tavailla http://ohjeet.ovh-hosting.fi/InstallSecondaryDNS

mrl586
12-19-2009, 11:32 PM
Owdy, jos sinulla ei ole kokemusta BIND9-ohjelman konfiguroinnista, sinun kannattaa käyttää jotain ulkopuolista nimipalveluntarjoajaa esim. NameCheap.com:n FreeDNS-palvelua.

Owdy
12-19-2009, 10:59 PM
Jos olen liittänyt itse hallinnoimani domainit dedikoidullleni, mitä laitetaan nimipalvelimiksi esim Joker.comiin? Nämäkö?

ksTUNNUS.kimsufi.com
ns.kimsufi.com