We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Ongelma palvelimella xxx ja RESCUE tila


Henkka
12-18-2009, 08:25 PM
http://help.ovh.com/FireWall

Tuolta lueskelin niin sinun varmaan pitää päästä liikenne läpi osoitteelle *.250, eli esimerkiksi jos ip on 1.2.3.4 niin liikenne pitää kulkea osoitteeseen 1.2.3.250("SLA Server").

Toivottavasti auttoi, tuota helppiä lukemalla saat varmaan lisää selville.

:edit: *.251 myös :-)

JanOks
12-18-2009, 08:21 PM
Mitenkäs tuo reaaliaikainen monitorointi pitäisi toimia tuolla hallintapaneelissa? Sallin pingin nyt ja enää ei ole noita ongelmaviestejä tullut postiin mutta tuolta reaaliaikaisesta monitoroinnista ei nää kyllä palvelimen tilaa enää. Pitääkö sitä varten olla joku tietty portti/palvelu auki?

Henkka
12-18-2009, 08:10 PM
Quote Originally Posted by JanOks
Nyt rupesi sähköpostiin pukkaamaan viestejä, että järjestelmä on havainnut palvelimella ongelman (ei vastaa pingiin) ja siitä on tehty tiketti. Tämän jälkeen tulee viesti, että palvelin on käynnistetty rescue tilaan ja että pitäisi tehdä korjaustoimenpiteitä. Kävin kuitenkin vaan muuttamassa netboot asetuksen takaisin normaaliksi ja boottasin palvelimen ja se toimii taas normaalisti hetken, kunnes tuo sama tilanne toistuu aina uudestaan.

Miten tuo teidän valvontajärjestelmänne toimii, pitäisikö koneella olla jotain portteja auki ja pitääkö sen vastata pingiin? Nämä ongelmat alkoivat sen jälkeen, kun suljin koneesta kaikki portit shorewallin avulla ja muutin koneen reverse dns:n, joten näillä on varmaan jotain vaikutusta tuohon asiaan?
Jos haluat blockkia pingin, niin käy napsuttamassa hallintapaneelista monitorointi pois päältä, ettei OVH:n systeemit luule systeemiäsi kaatuneeksi:

Dedikoidut Palvelimet -> Palvelimen Tila -> Monitorointi

ja sieltä "Pysäytä".

JanOks
12-18-2009, 07:47 PM
Nyt rupesi sähköpostiin pukkaamaan viestejä, että järjestelmä on havainnut palvelimella ongelman (ei vastaa pingiin) ja siitä on tehty tiketti. Tämän jälkeen tulee viesti, että palvelin on käynnistetty rescue tilaan ja että pitäisi tehdä korjaustoimenpiteitä. Kävin kuitenkin vaan muuttamassa netboot asetuksen takaisin normaaliksi ja boottasin palvelimen ja se toimii taas normaalisti hetken, kunnes tuo sama tilanne toistuu aina uudestaan.

Miten tuo teidän valvontajärjestelmänne toimii, pitäisikö koneella olla jotain portteja auki ja pitääkö sen vastata pingiin? Nämä ongelmat alkoivat sen jälkeen, kun suljin koneesta kaikki portit shorewallin avulla ja muutin koneen reverse dns:n, joten näillä on varmaan jotain vaikutusta tuohon asiaan?