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Support GS 3 sur 3 (käännetty)


tuomot
06-14-2010, 09:33 AM
Hello,

It has been approximately 1 year since we launched the GS Project aka "Global Solution". These services are "Full managed", ie "turnkey" where OVH manages everything for the customer.

Since then, a lot of clients have been installed in the GS with needs as varied as different. This "personalisation", where each project is different from another, was delayed during the formalisation of this service. We wanted to have a minimum regression of (20 large projects) to develop something that holds up both commercially and technically with each level of daily maintenance.

The sales department is studying the request and specifications. In general, billing runs to approximately 150 €/month to 600 €/month
with the following server functions:
- Hardware
- The need for monitoring of the server

As it is often the case with complex infrastructure of this type with dozens of vRack servers, load balancing, the firewall 24/24 monitoring and various other services accessible by telephone to our team of engineers who work exclusively for this service, it leads to bills of 3-5 K€/month. But we also 150-200 €/month to customers for servers totally administered.

This technical service is now in place with the infrastructure, copy data, installs and services such as after performance probes and generating alerts. The emphasis is as much on the quality of the probes which will allow for the detection of problems and intervene so problems are dealt with quickly before the situation becomes critical.

As a result, the service manages the incidents with alerts, but also through a 24/24 direct line to the team of engineers who manage all the maintenance at OVH.

There is no catalog. There is no order online. You must call and enter into an 'emotional' relationship with OVH

Regards,
Octave

oles@ovh.net
06-11-2010, 06:46 PM
Bonjour,
Il y a environ 1an nous avons lancé le projet GS
alias "Global Solution". Il s'agit des services
"full managed", c'est à dire "clé en main" où
Ovh manage tout pour le client.

Depuis, pas mal de clients ont été installés en
GS avec de besoins tout aussi variés que différents.
Cette "personnalisation" où chaque projet est
différents d'un autre, nous a retardé dans
l'officialisation du service. On voulait avoir
un minimum de recule (une 20ène de gros projets)
pour proposer quelque chose qui tient la route
aussi bien commercialement, que techniquement
qu'au niveau des maintenances de tous les jours.

Le service commercial étudie la demande et fait
des devis. En général, la facturation tourne
entre 150 Euro HT/mois à 600 Euro HT/mois par
serveur en fonction:
- du hardware
- du besoins de suivi du serveur

Comme souvent il s'agit des infrastructures
complexes type vRack avec plusieurs dizaines
de serveurs, du load balancing, de la firewall
et du service 24/24 avec un accès téléphone à
l'équipe d'ingé qui s'occupent exclusivement
de ce service, il s'agit des facturations qui
vont jusqu'à 3-5KE/mois. Mais on a aussi des
clients à 150-200E/mois pour des serveurs totalement
administrés.

Le service technique met en place l'infrastructure,
copie les données, installe les services ainsi
que les sondes qui suivent les performances de
l'infra et génèrent les alertes. On insiste
beaucoup sur la qualité de sondes qui permettent
détecter les problèmes et donc intervenir très
rapidement sur des problèmes avant que la situation
ne dégénère.

En suite, le service incident gère les incident
avec les alertes mais aussi à travers un n°
direct 24/24 vers l'équipe d'ingé qui gèrent la
maintenance chez Ovh.

Il n'y a pas de catalogue. Il n'y a pas de
commande online. Il faut nous appeler et entrer
dans une relation "émotionnelle" avec Ovh

Amicalement
Octave